پروژه تدوین، طراحی و اجرای سیستم ارزیابی عملکرد بر اساس مدل بازخورد 360 درجه

چکیده:
ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرایندی بسیار مهم و از حساس ترین مسائل مسؤلان، در سازمان می باشد. امروزه هدف ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربخشی و کارایی سازمان است. در نظام ارزيابي با بازخورد 360 درجه، هدف اين است كه با جستجوي بازخورد از منابع متنوع همچون رؤسا، همقطاران، زيردستان، اعضاي گروه، مشتريان، و تامين كنندگان، اطلاعات دقيق تر و متنوع تري درمورد عملكرد كاركنان به آنها داده شود. امروزه سازمانها باید به دنبال یک روش ارزیابی مبتنی بر منابع چندگانه باشند، تا از آن طریق به توسعه فرد و سازمان دست یابند. روش ارزیابی ۳۶۰ درجه به عنوان نوعی ارزیابی چند منبعی نیز که به عنوان یکی از بهترین روشهایی که پاسخگویی نیازهای سازمانهای امروزی است، مطرح شده و بسیاری از شرکتها و سازمانهای برتر دنیا از این روش به منظور ارزیابی کارکنان و مدیران خود استفاده کنند. در این نظام نامه نیز در بخش اول به ابعاد ارزیابی عملکرد و بازخورد 360 درجه پرداخته شده است و سپس در بخش های بعدی، مطالب مربوط به مفاد اجرایی طرح در سازمان مورد نظر و فرم های طراحی شده برای صنعت مذکور، پرداخته شده است.
فرمت فایل: ورد (قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 40
فهرست مطالب
بخش اول: ارزیابی عملکرد و مدل بازخورد 360 درجه
مقدمه:
1- ارزیابی عملکرد:
روش های ارزیابی عملکرد کارکنان:
2- بازخورد 360 درجه:
کاربردهای بازخورد 360 درجه:
مزیت های بازخورد 360 درجه:
مراحل بازخورد 360 درجه:
3- نتیجه گیری:
بخش دوم: دستورالعمل اجرایی طرح
1- اهداف و دستاوردهای طرح:
2- ابعاد ارزیابی و سطوح انتخاب:
3- شایستگی های سطوح سازمانی:
4- مفاد اجرا :
5- نحوه تقسیم بندی و امتیازدهی فرم ها:
پیوست ها